Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulace tvůrčí invence v manažerské práci
Slabíková, Silvie ; Palát, Jaroslav (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je se zabývá vhodným stimulováním kreativity v práci s lidmi. Zabývá se problémy, které souvisi se stimulací tvůrčí invence v manažerské práci. Metody a možnosti rozvoje kreativity v práci manažera. Obsahuje doporučení, strategii a možnosti vedoucí ke stimulaci tvůrčí invence a tím zvyšování efektivity práce.
Kreativita ve vizuální umělecké tvorbě
Zejdová, Hana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Kebza, Vladimír (oponent)
Motivace se jeví jako jedna z významných proměnných, která se podílí na kreativitě jedince. Může kreativitě přispět jak pozitivně, tak jaké na ni mít negativní dopad. Rozhodli jsme se vybraným způsobem nahlédnout na motivaci výtvarníků a zamyslet se nad tím, jestli kontakt s uměním může do určití míry hrát v jejich osobnostním profilu svou roli. V teoretické části se prvně zabýváme vymezením umění, jeho druhy a psychologií umění. Dále hovoříme o uměleckém díle jako o produktu umělecké tvorby, popisujeme strukturu osobnosti a konkrétně osobnost autorů uměleckých děl. Nastiňujeme spletitost kreativity jako fenoménu. Závěrem se zaměřujeme na motivaci v sociální psychologii kreativity. Záměrem této diplomové práce je zmapovat pomocí Dotazníku motivace k výkonu LMI vybrané psychosociální osobnostní rysy výtvarníků a podívat se na to, zda se významně liší od osobnostních rysů srovnávací skupiny "neumělců" s ekonomickým zaměřením (n=63). Ve shodě se studiemi v oblasti kreativity se ukázalo, že výtvarníci oproti neumělcům významně výše skórovali na škálách flow, hrdost na výkon a samostatnost. V protikladu k výsledkům studií zabývajících se kreativitou všeobecně u lidí, naše výsledky ukázaly, že výtvarníci jsou více soutěživí oproti neumělcům. Angažovanost, preference obtížnosti, orientace na status, ale...
Vybrané psychologické aspekty osobnosti umělce
Ottová, Jana ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnými souvislostmi umělecké tvorby a vybraných aspektů osobnosti subjektu autorské umělecké tvorby. Vedle možných rozdílů v kreativitě či aspektech duševního zdraví se v teoretické části věnuje rozdílnosti vlastností umělců z pohledu teorií osobnosti. Ve vlastním výzkumu se věnuje porovnání vlastností osobnosti metodou GPOP, která ve svém základu vychází z Jungovy teorie o psychologických typech. Ve shodě se zahraničními výzkumy dokazuje, že umělci oproti referenční skupině skórují signifikantně výše v preferenci rysů "vnímání", "cítění" a "intuice". Navíc ve svém původním záměru dokazuje, že umělci taktéž skórují výše ve vlastnostech "imaginativnost" a "abstraktnost". Výzkum byl realizován na vzorku studentů vysokých škol výtvarného zaměření s referenční skupinou studentů ekonomických oborů (n=49). Výsledky i celá práce jsou v závěru diskutovány. Klíčová slova umění, umělci, osobnostní rysy, kreativita, tvořivost
S houslemi na cestě za tvořivostí
Mišáková, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce přibližuje téma hudební tvořivosti a možnost jejího rozvoje. Komentuje situaci českých houslových škol s ohledem na rozvíjení tvořivosti. Uvádí příklady instruktivní literatury jiných hudebních nástrojů, které mohou sloužit jako příklad a inspirace pro rozvoj hudební tvořivosti. V praktické části představuje jedenáct tvořilistů, které mají podporovat tvořivost v houslistech v době začátku i v průběhu jejich studia hry na housle. Praktická část obsahuje i tvořikartičky, což je univerzální pomůcka pro práci s hudebním výrazem. KLÍČOVÁ SLOVA tvořivost, výuka hry na housle, rozvoj tvořivosti, tvořilisty, tvořikartičky
Člověk technický a technika lidská - o vztahu člověka a techniky
Geisler, Felix ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Benyovszky, Ladislav (oponent)
Tato práce pojednává téma vztahu člověka a techniky optikou reflexe tohoto vztahu u vybraných myslitelů minulého století, kteří se tomuto tématu věnovali v některých svých pracích (O. Spengler, J. Ortega y Gasset, A. Gehlen). Jedna linie tázání bude sledovat nuance toho, zda a jak člověk tvoří techniku, resp. zda a jak technika dotváří člověka. Práce tuto vzájemnou provázanost člověka a techniky jednou provždy nerozhodne, nastíní však perspektivy, z nichž lze i pro dnešek tento téměř samozřejmý vztah problematizovat a uvést jej do sféry možného tázání. Technika je totiž od novověku považována za jedno z bytostných určení člověka. Člověk je chápán jako bytost praktická, jednající a zejména tvořivá - přetváří přírodu, tedy vytváří si novou, polidštěnou přirozenost druhého řádu, kterou je technika. Druhá linie tázání bude vyzdvihovat to, jak se technika jeví jako něco, co nejen do jisté míry dělá člověka člověkem, nýbrž jako to, co bytnost člověka, tedy to, co jej dělá člověkem, ohrožuje. Obě linie se sejdou u otázky nakolik nás ohrožuje to, co nás utváří, resp. nakolik nás utváří to, co nás ohrožuje.
Nadaní žáci v základním školství
Mňuk, Kamil ; High, Radka (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Stěžejním tématem této práce je problematika žáků s nadáním a mimořádným nadáním a jejich vzdělávání v základních školách. Teoretická část práce se zabývá terminologií, modely nadání, charakteristickými projevy nadaných žáků, kognitivními i mimointelektovými znaky i specifickou skupinou nadaných dětí, kterou tvoří zejména žáci s dvojí výjimečností a podvýkonností. Rozebírá rovněž edukační a vzdělávací potřeby nadaných, poskytuje přehled legislativních podkladů, s tím souvisejících, a uvádí odborníky doporučované přístupy, které se mohou směrem k žákům nadaným v povinném školním vzdělávání efektivně uplatnit. Cílem výzkumné části je prostřednictvím dotazníků vlastní konstrukce analyzovat zkušenosti pedagogů - výchovných poradců - s nadanými žáky na základních školách v regionu Rychnov nad Kněžnou, zároveň analyzovat jejich postoje, přístupy a orientaci v problematice i to, jak probíhá nominace a identifikace těchto žáků a jak jsou podporováni při svém vzdělávání. Výzkum doplňují kazuistické snímky nadaných dětí, vzniklé na podkladě rozhovorů s jejich rodiči, které se orientují rovněž na přístup ke konkrétním žákům v kontextu nadání na základních školách. Výsledky výzkumu poukazují na aktuální stav problematiky, která souvisí nejen s nominací a identifikací žáků s nadáním či mimořádným nadáním na...
Tradiční grafické techniky ve volnočasové pedagogice
KAŠPAROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tradičními grafickými technikami ve volnočasovém zařízení. Cílem práce je uplatnit poznatky načerpané v teoretické části ve výchovně vzdělávacím projektu. Bakalářská práce se dělí se na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, na pedagogiku volného času, tradiční grafické techniky a tvořivost. Praktická část je zaměřena na výchovně vzdělávací projekt, který byl zrealizován v domě dětí a mládeže s dětmi z kroužku kreativity ve věku od deseti do dvanácti let. Práce obsahuje metodické listy, které popisují jednotlivé lekce včetně jejich námětu, úkolu, výchovně vzdělávacího cíle, motivace, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti. Během tří lekcí byly dětem poskytnuty základní informace o tradičních grafických technikách a vyzkoušely si tisk z výšky, technikou linoryt.
Tvořivost a tvořivé vyučování na vybrané odborné škole
Sýkorová, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá tvořivostí a tvořivým vyučováním na odborných školách, které je pro tento typ škol vhodné k dosahování vzdělávacích a výchovných cílů. V teoretické části jsou upřesněny základní pojmy, metody výuky a aktivizující metody. Základem pro vypracování této části je studium odborné literatury, její rozbor a analýza. Cílem teoretické části je seznámení a shrnutí základních pojmů a metod. Cílem praktické části je zhodnocení stávajícího stavu prostřednictvím dotazníkového šetření u učitelů střední zemědělské školy, kteří vyučují odborné předměty oboru Přírodovědné lyceum, Agropodnikání (ekonomika a provoz) a Ochrana přírody a prostředí. Získaná data jsou analyzována a vyhodnocena základními statistickými metodami. Součástí práce je i sepsání doporučení pro zlepšení stávajícího stavu a návrh tvořivé hodiny.
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
SPURNÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.
Ilustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití k rozvoji tvořivosti a řečových dovedností dětí v předškolním věku.
SALÁTOVÁ, Sabina
Tato bakalářská práce je zaměřena na ilustrace v současné dětské knize a poukazuje na možnosti jejího využití k rozvíjení tvořivosti a řečových dovedností u dětí předškolního věku. Cílem je, aby činnosti za použití ilustrací podporovaly tvořivost a řečové dovednosti u dětí v mateřské škole. Teoretické východisko se věnuje současnému pojetí předškolního vzdělávání, rozvoji tvořivosti a řečových dovedností s ohledem na požadavky RVP PV, charakteristice pojmů tvořivosti, řečových dovedností a ilustrace, jejich podstaty, významu a využití v předškolním vzdělávání. Praktické východisko zahrnuje dva vytvořené programy, přičemž každý je z odlišné dětské knihy. Vytvořené činnosti vychází z ilustrovaných obrázků a dohromady vytváří ucelený program, který dítěti přiblíží, o čem kniha pojednává a zároveň podpoří rozvoj tvořivosti a řečových dovedností. Oba programy jsou ověřeny v praxi mateřské školy. Pro vyhodnocení každého programu je využito rozhovorů s dětmi po vykonané činnosti a sebereflexe učitele. V průběhu realizace činností je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy výsledků činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.